maandag 8 september 2014

Around the world bloghop

Vandaag ben ik aan de beurt om deel te nemen aan de "Around the world bloghop". In deze bloghop laten creatievelingen van over heel de wereld zien waar ze mee bezig zijn en wie ze zijn.

Lydia Boode heeft mij gevraagd om hieraan deel te nemen. Waar ik Lydia precies voor de eerste keer ontmoet heb weet ik niet meer, maar we hebben elkaar leren kennen via onze hobby, waar we beiden ons beroep ook van kunnen maken hebben. En ik denk dat ik voor ons beide mag spreken dat we hiervoor heel dankbaar zijn.


Hier ga ik dan, de 4 vragen die ik moet beantwoorden.

1) Hoe werkt mijn creatieve proces? 

Meestal bij elk project totaal anders. Ik zie iets op het net dat mij inspireert, ik loop ergens rond in mijn huis of omgeving en ik merk iets op waar ik dan een mooie kleurcombinatie in zie of waar ik spontaan ideeën van krijg om een album, kaart of lay out te maken. Soms noteer ik dit of maak ik een snelle sketch, maar ik ben eerlijk meestal vergeet ik zo'n dingen alweer vaak voor ik thuis ben gekomen of de kans heb gehad om iets te noteren. Tijdens het werken aan een bepaald project komen deze ideeën dan vaak weer terug en probeer ik ze uit te werken. Heel vaak begin ik ook maar wat te werken zonder dat ik een idee heb wat ik ga doen. 




2)Waarin verschilt mijn werk met dat van anderen op het gebied van stempelen en mixed media?

Ik ben niet echt een stempelaar, maar ook helemaal niet iemand die veel bezig is met mixed media. Ik ben eerder iemand die een stukje van dit alles zal combineren in mijn werk. Ik zal bijvoorbeeld bloemen maken op een heel simpele manier, maar mijn bloemen dan wel kleuren met een medium zoals inka gold, een spray of verf wat dan toch weer een beetje de mixed media kant uitgaat. Tijdens het creëren van een project ga ik dan weer in een keer een stempel erbij nemen en toch hier en daar wat stempelen. Dus daarin verschilt mijn werk volgens mij van anderen. Ik gebruik een beetje van al de technieken door elkaar maar focus mij niet op stempelen of mixed media alleen. 


3)Waar ben ik op dit moment mee bezig?

Ik ben altijd met veel te veel tegelijk bezig. Vooral werk ik aan kaarten op bestelling en het voorbereiden van mijn workshops. Ik geef verschillende soorten workshops, maar mijn voorkeur gaat uit naar het maken van albums. Dus ik ben altijd wel bezig aan één of ander album. Ook geef ik regelmatig een workshop kaarten maken, dus daar werk ik ook steeds een leuk voorbeeld voor uit. Ook heb ik nog heel veel foto's klaar liggen die allemaal ooit op een lay out moeten terecht komen of in één van mijn albums die afgewerkt is maar niet gevuld geraken. 




4)Waarom doe je wat je doet? 

Ik vrees dat ik een aangeboren afwijking heb :-). Ik ben al een creatieve bezige bij sinds mijn kinderjaren. Ik ben begonnen met kralenboompjes en ik deed aan Pergamano in de begin jaren dat dit op de markt verscheen. Borduren doe ik ook al vanaf ik heel jong was. Ik kocht mijn eerste kruissteek pakket toen ik 7 was en heb dit nog steeds als herinnering in de kast liggen. Als kind maakte ik al plakboeken van mijn favoriete zangers, acteurs, .... Toen ik wat ouder was maar scrappen hier nog helemaal niet gekend was, ben ik begonnen met fotoboeken te versieren. Dan komt er een periode van vriendjes en uitgaan tussen waarin alles is stilgevallen. Daarna samenwonen, trouwen, kindjes, werken.... Dus al die hobby's werden uit het oog verloren. Tot de dag dat ik omwille van gezondheidsredenen mijn job niet meer kon blijven uitoefenen, ik weer heel veel vrije tijd kreeg, de kinderen waren ondertussen wat ouder en gingen elke dag naar school. Toen heb ik al mijn 'scrap' materiaal weer is bovengehaald en ben ik via via in contact gekomen met andere scrappers. Dankzij internet is dit heel snel gegaan en was ik enorm verbaasd wat er in de jaren dat ik mijn hobby's opgeborgen had allemaal veranderd was. Er was ineens een enorm aanbod aan materialen. Zo ben ik ongeveer 5 jaar geleden terug aan het scrappen gegaan en heb ondertussen heel veel bijgeleerd. Ondertussen ben ik bij de gelukkige mensen die door hard werken en doorzetten van mijn hobby mijn beroep heb kunnen maken. 



Zelf heb ik ook enkele dames gevonden die graag willen meewerken aan deze bloghop.

Natalie Laurijssen, één van mijn collega DT-leden bij Cart'n scrap art in Emblem. Natalie is een krak in het kleuren met de copic's en is onlangs ook begonnen met het maken van lay outs. 

Stéphanie Leuwers, één van mijn scrapmaatjes die ik heel af en toe zie, maar waar ik regelmatig contact mee heb via het internet. Ze heeft ook meerder hobby's waaronder het maken van prachtige betaalbare juwelen die ze te koop aanbied via haar bedrijfje 'Sparkles' en ze is ook veel bezig met het maken van lay outs. 

En als laatste een echt mixed media dame met heel veel talent die ook een collega DT-lid van mij is Peggy Thielemans. Een waar mixed media talent waar ik stiekem beetje jaloers op ben. 

Gaan jullie allemaal volgende week ook bij hun is kijken?


2 opmerkingen:

  1. Een heel mooie creatieve verhaal van jou els en wens jou heel veel succes ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof om te lezen ....en jaaaa, kralen boompjes ...waar is de tijd :-)

    Peggy

    BeantwoordenVerwijderen